|
Навигация |
|
|
|
Журнал |
|
|
|
Атомные Блоги |
|
|
|
PRo IT |
|
|
|
Подписка |
|
|
|
Задать вопрос |
|
|
|
Наши партнеры |
|
|
|
PRo-движение |
|
|
|
PRo Погоду |
|
|
|
Сотрудничество |
|
|
|
Время и Судьбы |
|
|
| |
Re: Настоящих буйных много (Всего: 0) от на 18/03/2013
Насчет общедоступности ПООБ - для примера скопировал с указанного сайта полный текст раздела ПООБ EPR с описанием проекта твэла. В этом разделе никакой технически значимой информации нет, только ссылки на proprietary документы. Подозреваю, что и все другие разделы сделаны примено в таком же ключе. Если так, из этого ПООБ не то что общественность - технари не поймут, что есть EPR. Совсем не так выглядят наши ПООБ, представляемые Ростехнадзору в рамках лицензирования в соответствии с ПНАЭ Г-01-036-95. Может, и английскому надзору АРЕВА предъявила совсем не тот ПООБ, что на сайте? 1.1. FUEL RODS Fuel rods are composed of slightly enriched uranium dioxide pellets with or without burnable poison (gadolinium), or MOX (uranium and plutonium) dioxide pellets. The fuel is contained in a closed tube made of M5 [Ref-1] [Ref-2] hermetically sealed at its ends. A plenum is provided, at the top and bottom ends to contain fission gas. The fuel pellets are held in place by a spring bearing down on the top end of the pellet stack. The ends of each pellet are dished in order to compensate for the differential deformation between the pellet’s centre and periphery during operation. The gap between the pellets and the cladding, the initial pressurisation, and the density of the pellets are specified so as to minimise the interaction between the pellet and the cladding. [Ref-1] V Rebeyrolle. Presentation of M5 cladding tube manufacturing route. TFJC DC 01191. AREVA. July 1998. (E) (This do*****ent contains proprietary information) [Ref-2] J P Mardon. M5™ Properties Data (BE . FF DC 00267. AREVA. January 2005. (E) (This do*****ent contains proprietary information)
|
|
|